Jak informuje na swoim blogu Arcabit, badacze bezpieczeństwa Malware Don’t need cofee kilkanaście godzin temu natrafili w programie Adobe Flash Player na lukę zero day, która do tej pory nie została załatana przez Adobe.
Atakujący za pomocą exploit packa Angler Exploit Kit są w stanie transparentnie pobrać na komputer ofiary złośliwe oprogramowywanie wykorzystując luki w nieaktualnych wersjach Adobe oraz w najnowszej wersji Flasha 16.0.0.257 mogą doprowadzić do eskalacji incydentu.
Zestaw narzędzi pod nazwą Angler Exploit Kit służy do przeprowadzania nieuprawnionego audytu podatności aplikacji, który może skutkować pobraniem w sposób niewidoczny dla użytkownika złośliwego oprogramowania, jeśli ten odwiedzi szkodliwą stronę internetową.
Jak dochodzi do pobrania malware?
Po odwiedzeniu złośliwej strony internetowej Angler Exploit Kit wysyła trzy ładunki, które wszystkie z nich kierowane są w aplikację Adobe Flash Player:
1. Pierwszy ładunek sprawdza, czy Flash jest podatny na lukę CVE-2014-8440.
2. Drugi ładunek sprawdza Flasha pod kątem podatności na luki oznaczone w nomenklaturze CVE-2014-9162/CVE-2014-09163 Flasha w wersji 15.0.0.223 i niższych.
3. Trzeci ładunek atakuje ostatnią, aktualną wersję Adobe Flash 16.0.0.257. Podatność CVE jeszcze nie została oznaczona.
Za podatne na ataki uznawane są systemy:
- Windows XP z przeglądarką Internet Explorer 6 do 8 i wersją Flasha 16.0.0.257.
- Windows 7 z przeglądarką Internet Explorer 8 i wersją Flasha 16.0.0.
- Windows 8 z przeglądarką Internet Explorer 10 i z wersją Flash Playera Flash 16.0.0.257.
Jak żyć?
My również zalecamy (o ile to możliwe) całkowite usunięcie Flasha z systemu. Do odtwarzania treści na YouTube zalecamy wykorzystywanie dobrodziejstw technologii HTML5. Użytkownicy Google Chrome są w komfortowej sytuacji, bowiem ich przeglądarka korzysta z własnych narzędzi do odtwarzania elementów Flash. Użytkownicy Mozilla Firefox mogą zainstalować wtyczkę YouTube All HTML5, dzięki której nawet po wyczyszczeniu ciasteczek filmy na YT będą automatycznie odtwarzane w HTML5.
Czy ten artykuł był pomocny?
Oceniono: 0 razy