Firmy wybierają banki z dobrą reputacją dotyczącą bezpieczeństwa

5 kwietnia, 2016

Badanie przeprowadzone przez Kaspersky Lab pokazuje, że ponad dwie trzecie firm woli korzystać z usług bankowych placówki, która ma dobrą reputację w zakresie bezpieczeństwa. Banki, dla których bezpieczeństwo stanowi priorytet i które podejmują wszelkie możliwe wysiłki, aby zapewnić odpowiednie mechanizmy zabezpieczające przed oszustwami finansowymi online, będą posiadały przewagę, jeśli chodzi o zachowanie obecnych klientów i zdobywanie nowych.

W badaniu stwierdzono, że obecnie dziewięć na dziesięć (94%) firm korzysta z bankowości online w swojej bieżącej działalności. Możliwość korzystania z usług bankowych bez konieczności fizycznej wizyty w placówce posiada wiele plusów, w tym szybszy czas reakcji i obniżenie kosztów operacyjnych. Jednak za tę wygodę firmy mogą zapłacić cenę, którą jest narażenie się na oszustwa finansowe online i zapewnienie cyberprzestępcom kolejnego sposobu włamania się do firmowej infrastruktury IT.

Jeśli chodzi o ochronę informacji, bezpieczeństwo odgrywa dla firm kluczową rolę podczas wyboru banku, z którego usług będą korzystać. Prawie trzy czwarte (72%) zbadanych firm stwierdziło, że wybiera bank na podstawie jego reputacji dotyczącej bezpieczeństwa, a niemal dziewięć na 10 (88%) firm jest skłonnych zapłacić więcej, aby móc korzystać z usług banku, który posiada mocną politykę bezpieczeństwa i pozytywną historię pod tym względem. Ponadto 43% firm przyznało, że potrzebuje udoskonalenia własnych środków bezpieczeństwa w celu ochrony transakcji finansowych online dokonywanych za pośrednictwem swoich banków.

W celu zapewnienia najlepszych z możliwych usług dla klientów biznesowych oraz dania im pewności, że ich dane i transakcje są bezpieczne, niezbędne jest wszechstronne podejście do bezpieczeństwa. Kaspersky Fraud Prevention może pomóc bankom zabezpieczyć wszystkie komponenty ich infrastruktury IT, w tym aplikacje bankowości mobilnej. Kaspersky Fraud Prevention for Endpoints zapewnia klientom i ich urządzeniom pełną ochronę przed oszustwami finansowymi, dzięki czemu mogą łatwo i wygodnie korzystać z usług bankowości online, nie narażając siebie ani dostawcy usług na ryzyko.

W dzisiejszym opartym na technologii środowisku banki działają bardzo podobnie do firm IT. Wszelkie ich interakcje z klientami i partnerami są skomputeryzowane, a informacje są współdzielone i przechowywane online. Jednak mimo pewnych korzyści stwarza to ryzyko dla procesów bankowych, a jakiekolwiek włamanie się do infrastruktury IT może spowodować utratę ogromnej ilości danych, poważne szkody finansowe i zniszczenie reputacji. Zatem niezwykle ważne jest , by banki myślały podobnie jak firmy IT i uczyniły bezpieczeństwo swoim priorytetem podczas rozwoju i świadczenia swoich usług” — powiedział Ross Hogan, globalny szef odpowiedzialny za zapobieganie oszustwom, Kaspersky Lab.

Więcej informacji na temat rozwiązania Kaspersky Fraud Prevention znajduje się na stronie http://www.kaspersky.pl/dla-korporacji/fraud-prevention.

źródło: Kaspersky Lab

Czy ten artykuł był pomocny?

Oceniono: 0 razy

Picture of Adrian Ścibor

Adrian Ścibor

W ramach działań związanych z cyberbezpieczeństwem odpowiada w AVLab za przeprowadzanie testów rozwiązań ochronnych przed zagrożeniami. Opracowuje strategie oraz narzędzia, które pomagają w ochronie danych i systemów przed cyberatakami. Współuczestnik międzynarodowej grupy non-profit AMTSO, która zrzesza ekspertów IT.
Picture of Adrian Ścibor

Adrian Ścibor

W ramach działań związanych z cyberbezpieczeństwem odpowiada w AVLab za przeprowadzanie testów rozwiązań ochronnych przed zagrożeniami. Opracowuje strategie oraz narzędzia, które pomagają w ochronie danych i systemów przed cyberatakami. Współuczestnik międzynarodowej grupy non-profit AMTSO, która zrzesza ekspertów IT.

PODZIEL SIĘ:

guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zapisz się na newsletter

Informacje o cyberbezpieczeństwie prosto na skrzynkę pocztową!

Dodatkowo otrzymasz poradnik „Jak bezpiecznie funkcjonować w cyfrowym świecie”

[ninja_tables id=”27481″]

\r\n <\/div>\r\n<\/div>\r\n","isUserRated":"0","version":"7.6.29","wc_post_id":"18050","isCookiesEnabled":"1","loadLastCommentId":"0","dataFilterCallbacks":[],"phraseFilters":[],"scrollSize":"32","is_email_field_required":"1","url":"https:\/\/avlab.pl\/wp-admin\/admin-ajax.php","customAjaxUrl":"https:\/\/avlab.pl\/wp-content\/plugins\/wpdiscuz\/utils\/ajax\/wpdiscuz-ajax.php","bubbleUpdateUrl":"https:\/\/avlab.pl\/wp-json\/wpdiscuz\/v1\/update","restNonce":"5c5f9215c5","is_rate_editable":"0","menu_icon":"https:\/\/avlab.pl\/wp-content\/plugins\/wpdiscuz\/assets\/img\/plugin-icon\/wpdiscuz-svg.svg","menu_icon_hover":"https:\/\/avlab.pl\/wp-content\/plugins\/wpdiscuz\/assets\/img\/plugin-icon\/wpdiscuz-svg_hover.svg"}; var wpdiscuzUCObj = {"msgConfirmDeleteComment":"Are you sure you want to delete this comment?","msgConfirmCancelSubscription":"Are you sure you want to cancel this subscription?","msgConfirmCancelFollow":"Are you sure you want to cancel this follow?","additionalTab":"0"}; -->