Wczoraj w nocy Clay Clark, Support Manager producenta Avast informował o możliwych problemach podczas logowania się do webowych kont: my.avast.com oraz do konsoli biznesowej business.avast.com. Problemy z dostępnością do usługi miały miejsce już 8 października tego miesiąca.
Osoby, które w tym czasie próbowały zalogować się konsoli mogły zobaczyć komunikat „The online content is unavailable”.
Na chwilę obecną problem został już rozwiązany. Producent zaprzecza jakimkolwiek doniesieniom o rzekomym ataku cybernetycznym na infrastrukturę Avasta. Niestety nie jest to niewykluczone, co potwierdza niedawne włamanie do serwerów producenta Bitdefender, gdzie hakerom udało się wykraść mniej niż 1 procent loginów i haseł wszystkich klientów biznesowych produktów Bitdefender Cloud Security. Dopóki nie pojawi się żadna pogłoska potwierdzająca włamanie, nie ma co siać paniki.
Najprawdopodobniej (i na razie taka jest oficjalna wersja), błąd spowodowała awaria serwera odpowiedzialnego za hosotowanie plików na potrzeby aktualizacji produktów Avast.
Czy ten artykuł był pomocny?
Oceniono: 0 razy