Check Point wprowadza rozwiązanie Horizon jako parasol bezpieczeństwa dla firm

15 września, 2022

Firma Check Point Software Technologies wprowadziła na rynek Check Point Horizon, nowy pakiet zabezpieczeń, łączący kompleksową analizę zagrożeń z systemem Zarządzania Zapobieganiem i Reagowania (MDR/MPR) oraz Rozszerzonym Zapobieganiem i Reagowaniem (XDR/XPR). Całość charakteryzuje się prostą i intuicyjną obsługą oraz wsparciem najlepszych w branży analityków, ekspertów ds. badań oraz innowacyjnej technologii AI.

Zagrożenie atakami cybernetycznymi rośnie w zatrważającym tempie. Raport bezpieczeństwa firmy Check Point ujawnił niedawno globalny wzrost liczby cyberataków o 42% oraz rosnące znaczenie oprogramowania ransomware. Ataki ze strony hakerów przybierają różne formy i dotyczą praktycznie wszystkich sektorów gospodarki. Problem pogłębia brak dostępu do doświadczonej kadry specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa.

Rozwiązaniem tej sytuacji są Centra Operacji Bezpieczeństwa (SOC) z całodobowym monitorowaniem, reagowaniem i możliwością wychwytywania zagrożeń, jednak dla większości firm prowadzenie tego typu oddziałów jest zbyt skomplikowane i kosztowne. Co więcej, dotychczasowe SOC nie odpowiadają już rosnącej skali wyzwań, ponieważ koncentrują się zwykle wyłącznie na wykrywaniu ataków i reagowaniu na nie, a nie zapobieganiu im.

horizon mdr carousel one

Check Point Horizon wprowadza podejście polegające na priorytecie prewencji w operacjach bezpieczeństwa, zapewniając zespołom SOC narzędzia i usługi potrzebne do zapobiegania atakom w czasie rzeczywistym przy mniejszych zasobach. Obejmuje on:

  • Check Point Horizon XPR/XDR — zwiększa wydajność operacji związanych z bezpieczeństwem, dzięki możliwości szybkiego wykrywania, badania i automatyzacji reakcji na ataki w całej infrastrukturze IT. Identyfikuje zagrożenia wewnątrz organizacji i zapobiega ich rozprzestrzenianiu się. Dzięki wykorzystaniu analizy zagrożeń Big Data, zebranej z setek milionów czujników na całym świecie, liczba alertów zostaje radykalnie zmniejszona — nawet o 98%.
  • Check Point Horizon MPR/MDR — usługa priorytetu prewencji wspierana przez ekspertów firmy Check Point zapewniających SOC-as-a-Service uzupełnia bezpieczeństwo organizacji o monitorowanie sieci klienta 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – bez względu na stosowane produkty lub rozwiązania innych firm.
  • Horizon Events — zapewnia pełną widoczność incydentów we wszystkich produktach Check Point.


„Wiele z istniejących obecnie na rynku rozwiązań MDR po prostu zajmuje się wykrywaniem i zarządzaniem incydentami cybernetycznymi, ale tak naprawdę zapobieganie incydentom w dużej mierze było dotychczas niedostępne w MDR. Strategia Check Point Horizon polegająca na priorytetowym zapobieganiu i zmienia zasady gry na zatłoczonym rynku MDR” – wyjaśnia Craig Robinson, wiceprezes ds. badań ds. usług bezpieczeństwa w IDC.

Czy ten artykuł był pomocny?

Oceniono: 0 razy

Picture of Adrian Ścibor

Adrian Ścibor

W ramach działań związanych z cyberbezpieczeństwem odpowiada w AVLab za przeprowadzanie testów rozwiązań ochronnych przed zagrożeniami. Opracowuje strategie oraz narzędzia, które pomagają w ochronie danych i systemów przed cyberatakami. Współuczestnik międzynarodowej grupy non-profit AMTSO, która zrzesza ekspertów IT.
Picture of Adrian Ścibor

Adrian Ścibor

W ramach działań związanych z cyberbezpieczeństwem odpowiada w AVLab za przeprowadzanie testów rozwiązań ochronnych przed zagrożeniami. Opracowuje strategie oraz narzędzia, które pomagają w ochronie danych i systemów przed cyberatakami. Współuczestnik międzynarodowej grupy non-profit AMTSO, która zrzesza ekspertów IT.

PODZIEL SIĘ:

guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

[ninja_tables id=”27481″]