Check Point stworzył narzędzie do zapobiegania atakom socjotechnicznym

4 lipca, 2024

W roku ubiegłym firma Check Point wprowadziła nową technologię do swoich produktów o nazwie „Brand Spoofing Prevention” – jest to prewencyjny silnik w ramach technologii ThreatCloud AI, zaprojektowany do zapobiegania zarówno globalnym, jak i lokalnym atakom podszywania się pod marki. Technologia ta wykorzystuje SI, przetwarzanie języka naturalnego (NLP), przetwarzanie obrazów i heurystyki. Wykrywa i zapobiega próbom podszywania się poprzez dopasowywanie URL-i i stron internetowych do ustalonych marek. Teraz technologia ta zostaje rozbudowana o „DeepBrand Clustering”, co jest kolejnym etapem rozwijania Brand Spoofing Prevention, zaprojektowanym, aby nadążyć za szybko pojawiającymi się fałszywymi nowymi stronami.

Bez wątpienia phishing jest jednym z najczęściej wykorzystywanych form ataków hakerskich. Powszechność phishingu wynika z jego niskiego kosztu realizacji i wysokiej skuteczności.

Taktyki phishingowe ewoluowały, obejmując warianty takie jak spear-phishing, whaling czy smishing. Nadal pozostaje głównym narzędziem cyberprzestępców, ponieważ wykorzystuje najbardziej wrażliwy element systemów bezpieczeństwa: psychologię ludzką.

Identyfikacja i indeksowanie każdej marki w internecie – w celu zapobiegania atakom – jest niemożliwym zadaniem. Stąd potrzeba zautomatyzowanych, inteligentnych systemów, które mogą dostosowywać się i skalować wraz z rosnącym ekosystemem cyfrowych marek.

Głównym wyzwaniem w wykrywaniu oszustw związanych z podszywaniem się pod marki jest oznaczanie danych potrzebnych do szkolenia odpowiednich modeli AI. Wymaga to identyfikacji różnych elementów marki i zrozumienia subtelnych różnic między nimi. Jest to pracochłonny i skomplikowany proces, utrudniony przez dynamiczny charakter brandingu.

Aby poradzić sobie z etykietowaniem danych, firma Check Poincie zwróciła się ku uczeniu bez nadzoru, automatycznie przypisując cechy stron internetowych do marek. To podejście zmniejsza zależność od interwencji człowieka, oszczędzając czas i minimalizując błędy w identyfikacji elementów marki.

DeepBrand Clustering

DeepBrand Clustering to sieć neuronowa, korzystająca z atrybutów wyodrębnionych z obserwowanych stron internetowych pochodzących z globalnego ruchu obserwowanego przez Check Point. Narzędzie łączy sieci neuronowe z tradycyjnymi modelami uczenia maszynowego (ML), dodatkowo wykorzystuje SI z dziedziny cyberbezpieczeństwa.

Fałszywa strona internetowa analizowana jest na podstawie cech: domena internetowa, favikona, tytuł strony i inne. Gdy dane zostaną zebrane z milionów stron i znormalizowane, wynikiem całego procesu jest wytrenowany model z wieloma odrębnymi klastrami i przypisanymi nazwami marek, które są wykorzystywane do analizy ruchu w czasie rzeczywistym i identyfikacji phishingu.

DeepBrand Clustering
Ilustracja jak DeepBrand Clustering konstruuje sieć neuronową, korzystając z atrybutów wyodrębnionych z obserwowanych stron internetowych.

Cały system Check Pointa jest opatentowany, co podkreśla jego nowatorskie podejście i zaawansowane możliwości, jakie wnosi do wykrywania ataków socjotechnicznych. W ciągu kilku godzin od uruchomienia fazy nauki DeepBrand Clustering zindeksował ponad 4000 odrębnych marek, a 200 z nich było wykorzystywanych w ponad 4000 złośliwych atakach.

Czy ten artykuł był pomocny?

Oceniono: 0 razy

Picture of Adrian Ścibor

Adrian Ścibor

W ramach działań związanych z cyberbezpieczeństwem odpowiada w AVLab za przeprowadzanie testów rozwiązań ochronnych przed zagrożeniami. Opracowuje strategie oraz narzędzia, które pomagają w ochronie danych i systemów przed cyberatakami. Współuczestnik międzynarodowej grupy non-profit AMTSO, która zrzesza ekspertów IT.
Picture of Adrian Ścibor

Adrian Ścibor

W ramach działań związanych z cyberbezpieczeństwem odpowiada w AVLab za przeprowadzanie testów rozwiązań ochronnych przed zagrożeniami. Opracowuje strategie oraz narzędzia, które pomagają w ochronie danych i systemów przed cyberatakami. Współuczestnik międzynarodowej grupy non-profit AMTSO, która zrzesza ekspertów IT.

PODZIEL SIĘ:

guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

[ninja_tables id=”27481″]

\r\n <\/div>\r\n<\/div>\r\n","isUserRated":"0","version":"7.6.29","wc_post_id":"53611","isCookiesEnabled":"1","loadLastCommentId":"0","dataFilterCallbacks":[],"phraseFilters":[],"scrollSize":"32","is_email_field_required":"1","url":"https:\/\/avlab.pl\/wp-admin\/admin-ajax.php","customAjaxUrl":"https:\/\/avlab.pl\/wp-content\/plugins\/wpdiscuz\/utils\/ajax\/wpdiscuz-ajax.php","bubbleUpdateUrl":"https:\/\/avlab.pl\/wp-json\/wpdiscuz\/v1\/update","restNonce":"28a4f997f0","is_rate_editable":"0","menu_icon":"https:\/\/avlab.pl\/wp-content\/plugins\/wpdiscuz\/assets\/img\/plugin-icon\/wpdiscuz-svg.svg","menu_icon_hover":"https:\/\/avlab.pl\/wp-content\/plugins\/wpdiscuz\/assets\/img\/plugin-icon\/wpdiscuz-svg_hover.svg"}; var wpdiscuzUCObj = {"msgConfirmDeleteComment":"Are you sure you want to delete this comment?","msgConfirmCancelSubscription":"Are you sure you want to cancel this subscription?","msgConfirmCancelFollow":"Are you sure you want to cancel this follow?","additionalTab":"0"}; -->