Comodo nie daje za wygraną. Powoli „wygaszane” (widać to choćby po znikomym znaczeniu marketingowym) rozwiązanie Comodo Endpoint Security Manager traci na rzecz już dojrzałej usługi w chmurze — Comodo ONE. Przypomnijmy, że Comodo ONE to synergiczne połączenie kilku niezależnych produktów w jednej konsoli, które w pełni zaspokajają zapotrzebowanie dowolnej wielkości firmy na ochronę, monitoring, kopie zapasowe i kontrolowanie krytycznych zasobów. W skład Comodo ONE wchodzą m.in.:
- IT and Security Management (ITSM),
- Service Desk,
- Patch Management,
- Mobile Device Management (MDM),
- Advanced Endpoint Protection,
- Acronis Cloud Backup
Firma Comodo przygotowała bardzo podobne rozwiązanie dla użytkowników indywidualnych oraz mikro firm: Comodo ONE Home Edition
Comodo informuje, że aktywnie wspierane przez dystrybutora w Polsce rozwiązanie ITSM — prawowitego następcy Comodo Endpoint Security Manager (zobacz recenzję CESM), otrzymało kolejną aktualizację swojej platformy.
Nowa aktualizacja dla ITSM przynosi kilkanaście poprawek, jednak do najważniejszych nowości zaliczamy:
— dodanie funkcjonalności Patch Management umożliwiającej aktualizowanie zarządzanych urządzeń z systemami Windows (wcześniej moduł ten wymagał instalowania dodatkowego agenta oraz konsoli, obecnie wymagany jest tylko ten sam agent, który „spina” urządzenie końcowe z konsolą ITSM).
— dodanie „procedur”, czyli skryptów wysyłających zdalnie polecenia z konsoli do stacji roboczych. Dzięki nim możliwe jest diagnozowanie komputerów tworząc szczegółowe i rozbudowane raporty. Z pomocą procedur można również instalować oprogramowanie, uruchamiać aktualizacje, itp.
— dodano usługę zdalnego pulpitu (funkcjonalność ta znana jest ze starszego rozwiązania Comodo Endpoint Security Manager i chwalona przez administratorów w Polsce). Teraz, usługa ta nie wymaga instalowania dodatkowego agenta z innego produktu — Comodo RMM (Remote & Monitoring). Administratorzy dostali do dyspozycji klienta „Comodo Client – Viewer”, dzięki któremu mogą z dowolnego komputera zdalnie łączyć się do pulpitu każdej maszyny, która jest widoczna w konsoli ITSM.
— agent konsoli ITSM otrzymał nową funkcję w postaci wysyłania zgłoszeń (ticketów) do administratora platformy Comodo One. Takie zgłoszenia z poziomu agenta ITSM może napisać każdy użytkownik stacji końcowej i tym sposobem wysłać je do modułu Service Desk w Comodo One dla informatyka.
Więcej informacji o rozwiązaniu Comodo ITSM udziela polski dystrybutor na stronie: http://itsm.comodo-polska.pl
Czy ten artykuł był pomocny?
Oceniono: 0 razy