Comodo nie daje za wygraną. Powoli „wygaszane” (widać to choćby po znikomym znaczeniu marketingowym) rozwiązanie Comodo Endpoint Security Manager traci na rzecz już dojrzałej usługi w chmurze — Comodo ONE. Przypomnijmy, że Comodo ONE to synergiczne połączenie kilku niezależnych produktów w jednej konsoli, które w pełni zaspokajają zapotrzebowanie dowolnej wielkości firmy na ochronę, monitoring, kopie zapasowe i kontrolowanie krytycznych zasobów. W skład Comodo ONE wchodzą m.in.:

  • IT and Security Management (ITSM),
  • Service Desk,
  • Patch Management,
  • Mobile Device Management (MDM),
  • Advanced Endpoint Protection,
  • Acronis Cloud Backup

Firma Comodo przygotowała bardzo podobne rozwiązanie dla użytkowników indywidualnych oraz mikro firm: Comodo ONE Home Edition

Comodo informuje, że aktywnie wspierane przez dystrybutora w Polsce rozwiązanie ITSM — prawowitego następcy Comodo Endpoint Security Manager (zobacz recenzję CESM), otrzymało kolejną aktualizację swojej platformy. 

Nowa aktualizacja dla ITSM przynosi kilkanaście poprawek, jednak do najważniejszych nowości zaliczamy:

— dodanie funkcjonalności Patch Management umożliwiającej aktualizowanie zarządzanych urządzeń z systemami Windows (wcześniej moduł ten wymagał instalowania dodatkowego agenta oraz konsoli, obecnie wymagany jest tylko ten sam agent, który „spina” urządzenie końcowe z konsolą ITSM).

— dodanie „procedur”, czyli skryptów wysyłających zdalnie polecenia z konsoli do stacji roboczych. Dzięki nim możliwe jest diagnozowanie komputerów tworząc szczegółowe i rozbudowane raporty. Z pomocą procedur można również instalować oprogramowanie, uruchamiać aktualizacje, itp.

Lista procedur

— dodano usługę zdalnego pulpitu (funkcjonalność ta znana jest ze starszego rozwiązania Comodo Endpoint Security Manager i chwalona przez administratorów w Polsce). Teraz, usługa ta nie wymaga instalowania dodatkowego agenta z innego produktu — Comodo RMM (Remote & Monitoring). Administratorzy dostali do dyspozycji klienta „Comodo Client – Viewer”, dzięki któremu mogą z dowolnego komputera zdalnie łączyć się do pulpitu każdej maszyny, która jest widoczna w konsoli ITSM. 

Zdalny pulpit w RMM nadal działa i może być używany zamiennie.
Instalacja klienta Comodo Client Viewer.
Chociaż rozwiązanie bardzo wygodne, to administrator musi pamiętać, że aby zalogować się do innej maszyny, musi zainstalować agenta konsoli ITSM na komputerze, z którego połączenie jest ustanawiane, oraz do którego połączenie jest realizowane.

— agent konsoli ITSM otrzymał nową funkcję w postaci wysyłania zgłoszeń (ticketów) do administratora platformy Comodo One. Takie zgłoszenia z poziomu agenta ITSM może napisać każdy użytkownik stacji końcowej i tym sposobem wysłać je do modułu Service Desk w Comodo One dla informatyka.

System tiketowy
Service Desk okiem administratora.

Więcej informacji o rozwiązaniu Comodo ITSM udziela polski dystrybutor na stronie: http://itsm.comodo-polska.pl

AUTOR:

Adrian Ścibor

Podziel się