Kilka miesięcy temu Instytut Kościuszki ze Związkiem Cyfrowa Polska powołali zacną inicjatywę, której celem jest zainteresować polskie firmy, samorządy oraz administrację publiczną, zagadnieniami cyberbezpieczeństwa. Obecnie do interesariuszy należą firmy takie jak: Microsoft, Samsung, NASK Polska. #CyberMadeInPoland to hasło, dzięki któremu łatwiej jest odnaleźć reprezentantów i przedstawicieli polskiego sektora cyberbezpieczeń. W tym niepewnym czasie dla różnego rodzaju działalności gospodarczych przedsiębiorcy powinni nawzajem korzystać z własnych usług.
Inicjatorzy zauważają, że polskie instytucje często rezygnują z usług związanych z cyberbezpieczeństwem ze względu na wysokie koszty. Co więcej podmioty gospodarcze B2B mogą być nieświadome, że polskie firmy oferują usługi na równie wysokim poziomie i często w niższych cenach niż firmy zagraniczne.
W polskiej branży cyberbezpieczeństwa drzemie ogromny potencjał, który niestety często nie jest wykorzystywany. Chcemy wspólnie wypracować takie rozwiązania, także propozycje legislacyjne, które pozwolą polskim firmom konkurować w tej dziedzinie z zagranicznym biznesem.
– mówi Michał Kanownik, prezes Związku Cyfrowa Polska.
Grupa #CyberMadeInPoland chce działać w obszarze edukacji i budowania świadomości wśród organizacji i decydentów w dziedzinie bezpieczeństwa cyfrowego. Jej przedstawiciele uważają, że wydatki na cyberbezpieczeństwo to nie tylko koszt, ale przede wszystkim inwestycja, ponieważ pozwalają zabezpieczyć cenne dane i urządzenia.
Grupa będzie również pracować nad stworzeniem specjalnego funduszu celowego na ekspansję zagraniczną polskich firm z branży cyberbezpieczeństwa.
Roczna wartość rynku cyberbezpieczeństwa na świecie szacowana była w roku 2019 na 115 do nawet 180 miliardów dolarów. Przykład startupów, MŚP czy dużych przedsiębiorstw z grupy #CyberMadeinPoland pokazuje, że firmy znad Wisły również̇ dysponują̨ potencjałem pozwalającym kształtować́ europejski, a nawet globalny rynek cyberbezpieczeństwa. Niezbędne jest jednak systemowe wsparcie.
– powiedział Robert Siudak, dyrektor ds. współpracy w Instytucie Kościuszki.
Informacji o inicjatywie, jak i o firmach przynależących do projektu, można szukać pod hasztagiem #CyberMadeInPoland na LinkedIn, Facebooku, a także w wyszukiwarce internetowej. Do inicjatywny można dołączyć zgłaszając swoją kandydaturę na stronie https://cybermadeinpoland.pl/dolacz-do-nas/
Czy ten artykuł był pomocny?
Oceniono: 0 razy