Zamiętanie wszystkich swoich haseł internetowych może okazać się trudne, dlatego też często zgadzamy się, aby przeglądarka „zapamiętywała” hasła za nas.
To szybsze, łatwiejsze, wygodniejsze rozwiązanie. Czy jednak możemy mu w pełni zaufać? Przeczytaj teraz o 5 zasadach, o których musisz pamiętać.
Wiele najnowszych wersji przeglądarek internetowych, takich jak Internet Explorer, Google Chrome oraz Mozilla Firefox posiada dosyć dobre zabezpieczenia chroniące przechowywane hasła, lecz tylko w określonych warunkach.
Największym problemem związanym z przechowywaniem haseł na komputerze jest to, że wszystkie hasła wrzucane są do jednego pojemnika, a w przypadku kradzieży, mogą nam sprawić spore nieprzyjemności!
Jeśli chcesz przechowywać hasła, bardzo istotne jest, abyś robił to w odpowiedni sposób. Oznacza to, że na pierwszym miejscu zawsze powinny znaleźć się solidne podstawy bezpieczeństwa. Oto 5 rzeczy, które warto wziąć pod uwagę:
1. Twoje hasła bezpieczne są tylko wtedy, gdy bezpieczny jest Twój komputer. Wszystko zaczyna się bowiem od komputera lub urządzenia. Jeśli jest ono narażone na atak, ponieważ nie aktualizujesz na bieżąco systemu operacyjnego, przeglądarki, czy też oprogramowania zabezpieczającego, to Twoja bitwa została właśnie przegrana. Dlatego też, upewnij się, że Twój komputer jest w najwyższej formie, zanim zaczniesz przechowywać na nim jakiekolwiek hasła.
2. Ogranicz dostęp do swojego komputera. Zapamiętane hasło oznacza, iż nie będziesz musiał wpisywać go za każdym razem, ale udogodnienie to dotyczy także innych użytkowników mających dostęp do Twojego komputera. Upewnij się, że zabezpieczyłeś go za pomocą hasła i zawsze pamiętaj o wylogowaniu lub zablokowaniu komputera, zanim od niego odejdziesz.
3. Rozważ opcję pełnego szyfrowania dysku. Przechowywane hasła są niczym skarbiec dostępu do Twojego życia. Jeśli korzystasz z laptopa, jeszcze bardziej istotne jest to, aby podjąć wszelkie środki ostrożności w celu jego ochrony. Można osiągnąć to dzięki opcji “pełnego szyfrowania dysku”, która szyfruje dane i zapewnia, że nikt nie będzie w stanie ich odczytać w postaci zwykłego tekstu.
4. Aktywuj i używaj hasła głównego. Niektóre przeglądarki oferują ustawienie hasła “głównego”, które używane jest do ochrony przechowywanych haseł. Opcja ta jest szczególnie zalecana, jednak należy pamiętać o tym, aby utworzyć długie oraz bezpieczne hasło i być pewnym, że się go nie zapomni – w przeciwnym razie, odzyskanie zapamiętanych haseł będzie niemożliwe!
5. Utwórz kopię zapasową zawartości komputera. Przechowując hasła na komputerze, bierzesz na siebie odpowiedzialność, w przypadku ich utracenia – najlepiej więc utworzyć kopię zapasową! Upewnij się, że kopie zapasowe Twojego komputera wykonywane są regularnie, włączając (jeśli to możliwe) funkcję automatycznego tworzenia kopii zapasowych. Nie ma nic gorszego niż katastrofa spowodowana tym, że “zapomniałeś” utworzyć kopi zapasowej.
Po zastosowaniu tych podstawowych kroków bezpieczeństwa, będziesz mógł ze spokojem przechowywać hasła na swoim komputerze.
źródło: AVG
Czy ten artykuł był pomocny?
Oceniono: 0 razy