Zagrożenia malvertising coraz groźniejsze

Na konferencji Virus Bulletin 2014, która odbyła się w dniach 24-26 września, badacze malware z Bromium Labs przedstawili raport, który opisuje wektory ataku na użytkownika końcowego – malvertising. Badacze zwrócili uwagę na fakt, że sieci reklamowe coraz częściej infekują komputery końcowe użytkowników. Zawarte szczegóły opisują analizę prawdziwych przypadków złośliwych reklam na YouTube, Yahoo i kilku innych stronach internetowych, które są wykorzystywane do wykonywania złośliwego kodu poprzez reklamy Flash.

I chociaż liczba stron ze szkodliwymi reklamami maleje, to używane do ataku malware są coraz groźniejsze - w reklamach YouTube odkryto szkodliwą zaciemnioną ramkę, która przekierowywała użytkownika do strony z exploitpackiem Styx.

Bromium Labs uważa, że zasięg reklam internetowych jest zbyt duży, aby w najbliższym czasie tego typu zagrożenia mogłyby być wyeliminowane całkowicie. Ograniczenie liczby ofiar może przynieść mikro-wirtualizacja zawartości na stronach web.



Learn more about our offer

If you sell security solutions, are a distributor, authorized partner or developer and would like to share your portfolio with a group of potential customers, advertise an event, software, hardware or other services on AVLab - simply write to us. Or maybe you had to deal with ransomware? We can also help you decrypt your files.
Read more

We use Google Cloud Translation and Gengo API’s to translate articles with exception of our comparative tests.