Gracze nie dbają o bezpieczeństwo swoich danych

7 października, 2015

Według sondażu przeprowadzonego przez PlayFab (firmę zajmującą się tworzeniem zaplecza pod gry na telefony, komputery oraz konsole) prawie połowa ankietowanych graczy nie dba o bezpieczeństwo swoich danych przy zakupach gier. Jednocześnie około 86% z nich niepokoi się, że ich dane mogą zostać wykradzione.

Prawie 60% ankietowanych przy zakupie głównie kieruje się kosztem i recenzją gry, a prawie 50% uważa bezpieczeństwo swoich danych za jeden z najmniej ważnych czynników. Można z tego wnioskować, że gracze chcą posiadać gry nawet za cenę wycieku ich danych ze słabo zabezpieczonego sklepu internetowego.

83% respondentów zrzuca odpowiedzialność za zabezpieczenie danych osobowych graczy na producentów gier, mniej niż 40% twierdzi, że czuje się pewnie z aktualnymi zabezpieczeniami. Niestety nie zbadano, jaki procent graczy posiada i aktualizuje zabezpieczenia antywirusowe oraz wszystkie aktualizacje łatające luki w grach.

Większość ankietowanych uważa, że wkłada trochę wysiłku w zabezpieczenie swoich danych: 46% twierdzi, że zapewnia niezbędne minimum ochrony swoim danym. Natomiast 20% graczy ma swój sposób na zabezpieczenie danych – w czasie zakupów podaje fałszywe dane, co w razie kontaktu z pomocą techniczną, czy reklamacją może nie być najlepszym pomysłem.

Rozwiązania zabezpieczające, takie jak ochrona dla konsumentów Bitdefender, wykorzystuje technologie, które automatycznie wykrywają, kiedy użytkownicy grają w gry i dostosowuje system, tak by gracz mógł się nimi w pełni cieszyć. Tryb gracza maksymalizuje wydajność poprzez przeznaczenie większych zasobów systemowych na rozgrywkę. Gry automatycznie będą włączane z bardzo wysokim priorytetem w drzewie procesu, a rozwiązanie antywirusowe nie będzie miało na nią żadnego wpływu. Bitdefender opóźnia do momentu wyłączenia gry także czasochłonne operacje wykorzystujące zasoby systemu, takie jak: zaplanowane testy, automatyczne aktualizacje produktów, zadania konserwacji systemu, aktualizacje systemu Windows i inne.

Większość respondentów miało minimalne doświadczenie z naruszeniem danych (85% nieświadomych użytkowników) – tylko 30% było świadome naruszenia bezpieczeństwa danych, które miały wpływ na branżę gier.

Większość graczy (71%) świadomie nie rezygnowało z rozgrywek, pomimo znanej luki w zabezpieczeniach gry.

W wypadku graczy ważne są także dobre praktyki zapewniające bezpieczeństwo: nie używanie jednego hasła do logowania w wielu grach online i usługach. Minimalizuje to szkody w wypadku wycieku haseł. Należy także uważać na sklepy internetowe z podejrzanie atrakcyjną ofertą – może okazać się, że strona służy wyłącznie do wyłudzania danych finansowych. Najlepszym zabezpieczeniem jest jednak zachowanie ostrożności, które pozwoli nam wyłapać podejrzane elementy.

Badaniem objęto 500 ankietowanych, którzy grają w gry wideo więcej niż cztery godziny tygodniowo.

źródło: Bitdefender

Czy ten artykuł był pomocny?

Oceniono: 0 razy

Picture of Adrian Ścibor

Adrian Ścibor

W ramach działań związanych z cyberbezpieczeństwem odpowiada w AVLab za przeprowadzanie testów rozwiązań ochronnych przed zagrożeniami. Opracowuje strategie oraz narzędzia, które pomagają w ochronie danych i systemów przed cyberatakami. Współuczestnik międzynarodowej grupy non-profit AMTSO, która zrzesza ekspertów IT.
Picture of Adrian Ścibor

Adrian Ścibor

W ramach działań związanych z cyberbezpieczeństwem odpowiada w AVLab za przeprowadzanie testów rozwiązań ochronnych przed zagrożeniami. Opracowuje strategie oraz narzędzia, które pomagają w ochronie danych i systemów przed cyberatakami. Współuczestnik międzynarodowej grupy non-profit AMTSO, która zrzesza ekspertów IT.

PODZIEL SIĘ:

guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zapisz się na newsletter

Informacje o cyberbezpieczeństwie prosto na skrzynkę pocztową!

Dodatkowo otrzymasz poradnik „Jak bezpiecznie funkcjonować w cyfrowym świecie”

[ninja_tables id=”27481″]

\r\n <\/div>\r\n<\/div>\r\n","isUserRated":"0","version":"7.6.29","wc_post_id":"17839","isCookiesEnabled":"1","loadLastCommentId":"0","dataFilterCallbacks":[],"phraseFilters":[],"scrollSize":"32","is_email_field_required":"1","url":"https:\/\/avlab.pl\/wp-admin\/admin-ajax.php","customAjaxUrl":"https:\/\/avlab.pl\/wp-content\/plugins\/wpdiscuz\/utils\/ajax\/wpdiscuz-ajax.php","bubbleUpdateUrl":"https:\/\/avlab.pl\/wp-json\/wpdiscuz\/v1\/update","restNonce":"19039d81d7","is_rate_editable":"0","menu_icon":"https:\/\/avlab.pl\/wp-content\/plugins\/wpdiscuz\/assets\/img\/plugin-icon\/wpdiscuz-svg.svg","menu_icon_hover":"https:\/\/avlab.pl\/wp-content\/plugins\/wpdiscuz\/assets\/img\/plugin-icon\/wpdiscuz-svg_hover.svg"}; var wpdiscuzUCObj = {"msgConfirmDeleteComment":"Are you sure you want to delete this comment?","msgConfirmCancelSubscription":"Are you sure you want to cancel this subscription?","msgConfirmCancelFollow":"Are you sure you want to cancel this follow?","additionalTab":"0"}; -->