Wśród osób z pokolenia X i Y chyba nie ma takiego użytkownika, który nie próbował dodzwonić się na infolinię swojego banku, operatora telekomunikacyjnego, czy dostawcy Internetu. Procedura wygląda standardowo — wyszukujemy w Sieci stronę WWW interesującego nas podmiotu, szukamy zakładki „kontakt” i próbujemy wysłać wiadomość na skrzynkę pocztową lub po prostu zadzwonić. Niekiedy jednak wyszukiwarka może zwracać dziwne strony internetowe — strony, które to rzekomo zawierają bazę najpopularniejszych w Polsce usługodawców i ich numery telefonów. Jedną z takich witryn jest infolinia-kontakt-telefon.pl
Na pierwszy rzut oka wszystko jest w porządku. Znajdujemy tutaj prowizoryczny kontakt do właściciela oraz listę najpopularniejszych numerów telefonów, m.in. do: TMobile, Play, UPS, Orange, Vectra, Plus, PZU:
Cały trik polega na tym, że większość tych numerów telefonów zaczyna się od 703 XXX XXX…
Zastosowano tutaj socjotechnikę i to w bardzo dobrym wykonaniu: rozpoczęcie takiej rozmowy faktycznie realizuje połączenie z konsultantem poprzez przekierowanie (numery premium powiązane są z odpowiednikiem faktycznego numeru telefonu dostawcy usługi), jednak cała sztuczka polega na tym, że koszt takiego połączenia (oprócz kwoty zdefiniowanej w regulaminie usługodawcy) to 1,29 zł z VAT. Autorzy tej strony tłumaczą taki stan rzeczy tym, że rozmowy te są nagrywane, a ich nagrania udostępnione w ramach połączeń telefonicznych na numery premium. Duże wątpliwości prawne budzi fakt, że poufne rozmowy użytkownika z usługodawcą są nagrywane przed stronę trzecią, a więc w tym przypadku — serwis infolinia-kontakt-telefon.pl.
Www.infolinia-kontakt-telefon.pl to katalog katalog seleceted firm. Wybierz numer, który pojawia się w naszym katalogu połączyć z wybranym centrum obsługi klienta, a rozmowa zostanie nagrana za usługę monitorowania dla Ciebie. Jeśli chcesz pobrać plik nagrania rozmowy zostały wykonane, podaj swój numer telefonu oraz adres e-mail w formularzu kontaktowym i nagrywanie rozmów, które zostały wykonane, zostaną wysłane do Ciebie w ciągu 48 godzin.
Przestrzegamy wszystkich użytkowników przed takiego rodzaju oszukańczymi praktykami. Nie dajmy oszustom zarabiać na sobie.
W razie problemów z zakupioną usługą, należy korzystać z pomocy tylko autoryzowanych partnerów lub stron internetowych, a przede wszystkim szukać wsparcia bezpośrednio u źródła — z pominięciem wątpliwych pośredników.
Czy ten artykuł był pomocny?
Oceniono: 0 razy