NortonLifeLock to amerykańska firma z branży bezpieczeństwa informatycznego. Powstała na skutek przejęcia Symantec’a przez Broadcom za prawie 11 miliardów dolarów w roku 2019. Okrzyknięto tę fuzję największym precedensem w branży cyberbezpieczeństwa. W wyniku sprzedaży Symantec’a część konsumencka koncernu odpowiedzialna za 90 procent zysków zachowała niezależność i działała pod nazwą NortonLifeLock. Od tamtego dnia amerykanie wykupili za 360 milionów dolarów niemieckiego producenta oprogramowania ochronnego Avira, a także firmę Avast za 8 miliardów dolarów. Teraz NortonLifeLock w wyniku fuzji z Avastem przemianowano na Gen Digital Incorporation, w skrócie nazywane „GEN” i w rękach nowej spółki są już marki wcześniej przejęte: Norton, Avast, LifeLock, Avira, AVG, ReputationDefender, CCleaner. Gen to teraz wielomarkowa firma z nową nazwą, logo i identyfikacją wizualną.
Przeczytaj więcej o fuzji NortonLifeLock z Avast.
Jak czytamy we FAQ na stronie Avast.com:
What happens to Avast now?
The Avast consumer brand, products and services will continue as part of Gen’s family of trusted, award-winning brands. There is no longer an Avast company.
Z technicznego punktu nic się nie zmienia. Rozwiązania wyżej wymienione pozostają niezależne i rozwijają się we własnym kierunku, co pokazujemy w naszych testach bezpieczeństwa, sprawdzając m.in. Avast Free Antivirus, Avira Antivirus Pro, NortonLifeLock. Działy R&D wymienionych firm pozostają niezmienione, udoskonalają swoją myśl technologiczną według zaplanowanej strategii, w czym mamy swój niewielki udział poprzez naprawę oprogramowania dzięki informacjom, które przekazujemy między innymi dla Avasta.
Gen Digital Inc. 8 listopada została wpisana na listę spółek giełdowych NASDAQ pod symbolem GEN. Dystrybutorzy oraz partnerzy Avasta nie muszą spodziewać się poważniejszych zmian: do kontaktu mailowego używa się nowej domeny, oprogramowanie pozostaje niezmienione, klucze licencyjne itd.
Nowa marka obejmuje holistyczne połączenie pokolenia, w którym każdy, bez względu na wiek, jest częścią czegoś nowego. Dzisiaj pięć miliardów ludzi na całym świecie jest online.
Rodzina zaufanych marek Gen jest zjednoczona wspólnym celem, aby zasilić cyfrową wolność dla następnej generacji naszego cyfrowego życia.
Jeżeli Gen to nowa marka łącząca kilka firm z branży bezpieczeństwa informatycznego, to niewątpliwie jest teraz liderem pod względem liczby chronionych urządzeń i użytkowników w skali globalnej. O jakich liczbach mówimy? O ponad 500 milionach chronionych użytkowników. To już więcej niż Bitdefender czy Kaspersky.
Europejskie centrum Gen znajduje się w Czechach w Pradze, a amerykańskie w Tempe w stanie Arizona.
Czy ten artykuł był pomocny?
Oceniono: 2 razy