Play pomieszał konta użytkowników. Klient miał dostęp do danych kogoś innego

27 sierpnia, 2020

Zaledwie wczoraj z powodu „awarii” albo ludzkiego błędu (pracownika mBanku), część klientów po zalogowaniu się do swojego konta bankowego w przeglądarce lub w aplikacji na smartfonie, miała dostęp do danych zupełnie obcej osoby. Dzisiaj po mBanku przyszła kolej na operatora komórkowego Play — według informacji użytkownika sados2191 w serwisie wykop.pl.

Napisał on tak:

Trochę ponad tydzień temu zakupiłem sobie starter Play i od razu zarejestrowałem numer w sklepie. W domu instaluję aplikację Play24 w celu aktywacji promocyjnych 100GB. Ku mojemu zdziwieniu kod PIN został wysłany na inny numer, niż ma mój starter. Przeglądając aplikację w poszukiwaniu o co chodzi zauważyłem, że mam przypisany w aplikacji drugi numer. Po wyklikaniu szczegółów okazuje się, że jest to abonament na firmę z fakturami na kwoty 600zł – 700zł.

play problem z kontem 1
Klient Play miał wgląd w historię opłat innego użytkownika.
play problem konto 2
Zrzut ekranu zawiera wgląd w zupełnie obcy profil firmowy przez klienta indywidualnego.

Po zalogowaniu do Play24 użytkownik miał wgląd w informacje innego użytkownika zarejestrowanego na firmę. Miał też możliwość przeglądania bilingów oraz sposobność zmiany oferty, w tym wykonywania wszystkich tych operacji, które są możliwe do zrealizowania bez wychodzenia z domu poprzez aplikację internetową.

Co na to Play?

Wysłaliśmy zapytanie do firmy Play. Czekamy na odpowiedź z jakiego powodu doszło do ujawnienia informacji bilingowych, w tym połączenia dwóch różnych użytkowników na jednym koncie.

PODZIEL SIĘ:

Czy ten artykuł był pomocny?

Kliknij na gwiazdkę, aby zagłosować!

Średnia ocena: 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak na razie nikt nie podzielił się opinią.

guest
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments

Zapisz się na newsletter i odbierz unikatowy poradnik

„Jak bezpiecznie funkcjonować w cyfrowym świecie”

Wyrażam zgodę na przesłanie oferty drogą telefoniczną przez IT Partners security sp. z o.o. z siedzibą Katowicach ul.Padereskiego 35 na podany przeze mnie adres e-mail zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Wyrażam zgodę na przesłanie oferty drogą mailową przez IT Partners security sp. z o.o. z siedzibą Katowicach ul.Padereskiego 35 na podany przeze mnie adres e-mail zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

[ninja_tables id=”27481″]