Symantec – producent znanego na całym świecie rozwiązania antywirusowego Norton dla firm i konsumentów zapowiedział podział swojej firmy na dwie odrębne spółki giełdowe. Jedna z nich zajmować się będzie nadal bezpieczeństwem i sprzedażą produktów Norton, druga skoncentruje się na zarządzaniu informacją (Information Management).
Działalność firmy zostanie synergicznie połączona trzema oddzielnymi strategiami rozwoju: Pierwsza z nich dostarczać będzie jednolitą platformę bezpieczeństwa, zintegruje informacje o zagrożeniach płynących z produktów Norton i zwiększy analizę zagrożeń. Druga, dzięki symulacji zagrożeń i szkoleniom prowadzonym przez specjalistów bezpieczeństwa zwiększy możliwości wsparcia technicznego. Trzecia uprości i zintegruje portfolio Symanteca poprzez konsolidację produktów marki Norton w jedną ofertę kierowaną do klienta końcowego, na którą składać się będzie rozszerzenie ochrony przed zaawansowanymi zagrożeniami APT i możliwość zapobiegania utracie danych (Data Leak Prevention).
CEO Symanteca powiedział:
„Zarządzanie bezpieczeństwem i informacjami wymaga różnych strategii, ukierunkowanych inwestycji i innowacyjnego podejścia. Separacja Symateca do dwóch niezależnych spółek zapewni elastyczność i pozwoli skupić się nad rozwojem.”
„Firma w przeciągu ostatnich lat stała się zbyt duża. Trudności jakie towarzyszą zarządzaniu i pracami nad rozwojem produktów powodują wiele kłopotów. Synergiczne połączenie obu spółek pozwoli nadążać za tempem innowacyjności w wielu dziedzinach bezpieczeństwa.”
Całą transformację Symantec planuje zakończyć do końca grudnia 2015 roku.
Czy ten artykuł był pomocny?
Oceniono: 0 razy