Połowa firm z branży finansowej woli łagodzić skutki oszustw online niż zapobiegać im

19 sierpnia, 2015

Kaspersky Lab, we współpracy z B2B International, przeprowadził badanie wśród przedstawicieli firm w celu określenia ich postaw wobec bezpieczeństwa IT, w tym zasad stosowanych przez firmy z branży finansowej w zakresie ochrony przed oszustwami online. Wyniki badania pokazują, że około połowa banków i firm obsługujących systemy płatnicze woli na bieżąco reagować na cyberincydenty niż zainwestować w narzędzia, za pomocą których można im zapobiegać.

Podczas badania 48% organizacji z branży finansowej wskazało, że podejmuje działania w celu ochrony swoich klientów przed oszustwami online, dążąc raczej do łagodzenia skutków niż całkowitego zapobiegania incydentom. Co więcej, 29% firm uważa, że taniej i skuteczniej jest reagować na przypadki oszustw w momencie ich wystąpienia niż próbować im zapobiegać. 

Według odpowiedzi udzielonych przez przedstawicieli badanych banków oraz operatorów serwisów płatniczych, w przypadku wystąpienia oszustwa dotyczącego konta klienta tylko 41% organizacji podejmuje działania mające zapobiec ponownemu wystąpieniu takiego incydentu. 36% firm dokonuje analizy luki w zabezpieczeniach, która została wykorzystana do przeprowadzenia ataku, a 38% rekompensuje straty. Najpopularniejszą polityką wśród firm jest próba ustalenia, kto stał za atakiem – tak postępuje dwie trzecie (66%) organizacji finansowych.      

„Ograniczanie się wyłącznie do łagodzenia negatywnych skutków oszustwa jest jak próba leczenia symptomów choroby zamiast jej przyczyn. Symptomy powrócą, a choroba będzie postępowała. Dlatego warto pamiętać, jak ważna jest prewencja. Wiele czołowych banków dostrzega tę konieczność i stosuje środki zapobiegania przyczynom oszustw, jednak niepokojąco wiele z nich nadal polega na reaktywnym wykrywaniu takich incydentów. Każdego roku cyberprzestępcy wymyślają coraz bardziej wyrafinowane metody ataków, a zaniechania banków w zakresie stosowania środków prewencyjnych powodują dalszy wzrost liczby incydentów cyberprzestępczości finansowej oraz większe straty” – powiedział Ross Hogan, szef działu zapobiegania oszustwom, Kaspersky Lab.  

Eksperci z Kaspersky Lab zalecają bankom i serwisom płatniczym, aby stosowały wszechstronne metody zapobiegania oszustwom online w celu zapewnienia ochrony swoim klientom na kilku poziomach. Jedną z takich metod jest platforma Kaspersky Fraud Prevention, która obejmuje instalowane na urządzeniach klientów narzędzia kontroli zagrożeń oraz komponent serwerowy zlokalizowany w infrastrukturze IT banku. Poprzez specjalny kod osadzony na stronie internetowej banku komponent ten może zdalnie wykryć infekcję urządzenia klienckiego. Więcej informacji na temat zasad działania tej platformy znajduje się na stronie https://kas.pr/o71x.   

Pełne wyniki badania wykorzystanego w niniejszej informacji prasowej znajdują się na stronie http://r.kaspersky.pl/Consumer_Security_Risks_Survey_2015

źródło: Kaspersky Lab

Czy ten artykuł był pomocny?

Oceniono: 0 razy

Picture of Adrian Ścibor

Adrian Ścibor

W ramach działań związanych z cyberbezpieczeństwem odpowiada w AVLab za przeprowadzanie testów rozwiązań ochronnych przed zagrożeniami. Opracowuje strategie oraz narzędzia, które pomagają w ochronie danych i systemów przed cyberatakami. Współuczestnik międzynarodowej grupy non-profit AMTSO, która zrzesza ekspertów IT.
Picture of Adrian Ścibor

Adrian Ścibor

W ramach działań związanych z cyberbezpieczeństwem odpowiada w AVLab za przeprowadzanie testów rozwiązań ochronnych przed zagrożeniami. Opracowuje strategie oraz narzędzia, które pomagają w ochronie danych i systemów przed cyberatakami. Współuczestnik międzynarodowej grupy non-profit AMTSO, która zrzesza ekspertów IT.

PODZIEL SIĘ:

guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Zapisz się na newsletter

Informacje o cyberbezpieczeństwie prosto na skrzynkę pocztową!

Dodatkowo otrzymasz poradnik „Jak bezpiecznie funkcjonować w cyfrowym świecie”

Wyrażam zgodę na przesłanie oferty drogą telefoniczną przez IT Partners security sp. z o.o. z siedzibą Katowicach ul.Padereskiego 35 na podany przeze mnie adres e-mail zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Wyrażam zgodę na przesłanie oferty drogą mailową przez IT Partners security sp. z o.o. z siedzibą Katowicach ul.Padereskiego 35 na podany przeze mnie adres e-mail zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

[ninja_tables id=”27481″]