Producent telewizorów Vizio szpiegował swoich klientów bez ich zgody

8 lutego 2017

VIZIO Incorporation, producent smart-telewizorów zgodził się zapłacić 2 miliony 200 tysięcy dolarów kary naliczonej przez amerykańską Federację Handlu za zainstalowanie oprogramowania tzw. bloatware (i przy okazji spyware), które zbierało poufne dane identyfikujące 11 milionów klientów bez ich wiedzy i zgody.

Ustalony prawnie nakaz zapłaty nie jest jedynym, który firma Vizio musi spełnić – federalne biuro przy generalnym prokuratorze stanu New Jersey zakazuje producentowi zbierania informacji o konsumentach w przyszłości oraz żąda usunięcia wszystkich już pozyskanych danych przed 1 marca 2016 roku.

Śledztwo wykazało, że Vizio sprzedawał szczegółowe informacje na temat 11 milionów swoich klientów różnym firmom z branży reklamy. Były to m.in.:

  • wiek,
  • płeć,
  • dochód,
  • stan cywilny,
  • wielkość gospodarstwa domowego,
  • wykształcenie,
  • wartość gospodarstwa domowego,
  • adresy IP,
  • adresy IP pobliskich AP,
  • kody pocztowe,

Według Federacji Handlu, telewizory Vizio rejestrowały również datę i godzinę oglądanych programów, a także to, czy widz oglądał nagranie na żywo. Rozpoznawanie oglądanego programu realizowane było przez wbudowaną funkcję, która porównywała losowe piksele w każdej sekundzie z tymi w bazie danych. Na tej podstawie producent mógł z wielką dokładnością rozpoznać filmowe preferencje indywidualnego klienta oraz w ramach „propozycji i oferty programowej” mógł ją dostosowywać indywidualnie.

Po cichu i bez zgody klienta – a przy okazji reszta danych także się przyda. Tak na wszelki wypadek.

PODZIEL SIĘ:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
AUTOR: Adrian Ścibor
Redaktor prowadzący AVLab.pl i CheckLab.pl.
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Newsletter

BĄDŹ ZAWSZE NA BIEŻĄCO!

Newsletter

ZAPISZ SIĘ NA POWIADOMIENIA
BĄDŹ ZAWSZE NA BIEŻĄCO!
zapisz się

POLECANE PRODUKTY

YUBICO

Klucze zabezpieczające

SILNE UWIERZYTELNIANIE DWUSKŁADNIKOWE, WIELOSKŁADNIKOWE I BEZ HASŁA

ankieta

Czy w Twojej firmie używa się dwuskładnikowego logowania?
GŁOSUJ

Newsletter

BĄDŹ ZAWSZE NA BIEŻĄCO!

Newsletter

ZAPISZ SIĘ NA POWIADOMIENIA
BĄDŹ ZAWSZE NA BIEŻĄCO!
zapisz się

Newsletter

BĄDŹ ZAWSZE NA BIEŻĄCO!

Newsletter

ZAPISZ SIĘ NA POWIADOMIENIA E-MAIL I ZAWSZE BĄDŹ NA BIEŻĄCO!
zapisz się

POLECANE PRODUKTY

YUBICO

Klucze zabezpieczające

SILNE UWIERZYTELNIANIE DWUSKŁADNIKOWE, WIELOSKŁADNIKOWE I BEZ HASŁA

ankieta

Czy w Twojej firmie używa się dwuskładnikowego logowania?
GŁOSUJ