SecureAPlus z techniczną przerwą na aktualizację serwerów od 7 do 9 listopada

3 listopada, 2018

Oprogramowanie dla użytkowników domowych, małych i średnich firm, skądinąd naszym zdaniem, wysokiej klasy, będzie od 7 do 9 listopada działało z ograniczonymi funkcjami skanowania w chmurze. Przypomnijmy, że SecureAPlus to coś więcej niż antywirus. Technologia UniversalAV, która odgrywa w antywirusie jedną z kluczowych roli, bazuje na 12 silnikach w chmurze i fantastycznie sprawuje się jako mechanizm skutecznego wykrywania różnego typu zagrożeń, w tym natarczywych i denerwujących Adware. Producent SecureAge Technology z siedzibą w Singapurze, ponieważ mocno rozbudowuje oprogramowanie, jest zmuszony tymczasowo wyłączyć serwery działające w ramach technologii UniversalAV, czyli skanera drugiej opinii, o którym pisaliśmy szczegółowo w tej recenzji. Wymienione zostaną serwery na nowszy sprzęt, a cała infrastruktura będzie przeniesiona do większej serwerowni. Przerwa techniczna podyktowana jest nie tylko zwiększonym zapotrzebowaniem na moc obliczeniową (przypomnijmy, że użytkownicy z Polski są w TOP5 pod względem popularności SecureAPlus), ale także przygotowywaniem się producenta do dużej aktualizacji oprogramowania SecureAPlus, które otrzyma nowy silnik APEX.

APEX będzie dostępny od kolejnej aktualizacji, która zostanie udostępniona w listopadzie. Nowy silnik będzie kolejną dodatkową warstwą ochronną, która we współpracy z pozostałymi komponentami zapewni i tak już bardzo wysoki poziom ochrony. APEX będzie wykorzystywał maszynowe uczenie do wykrywania szkodliwego oprogramowania, które nie zostanie rozpoznane przez dodatkowe silniki skanujące w ramach UniversalAV. Jest to więc taka zapasowa opcja ochrony offline i online, która zadba o bezpieczeństwo, jeżeli pozostałe silniki firm trzecich nie wykryją zagrożenia. APEX będzie dostępny we wszystkich wersjach SecureAPlus, w tym w wersji Fremium. Silnik będzie działał zarówno w chmurze, jak i lokalnie, gdy użytkownik będzie pozbawiony połączenia z siecią. Dodatkowo producent twierdzi, że silnik będzie mógł działać we współpracy z innymi antywirusami, które naszym zdaniem i tak są dla SecureAPlus zbędne. APEX będzie brał również udział w skanowaniu na żądanie.

Więcej o skuteczności SecureAPlus dowiecie się z naszych testów:

Przerwa techniczna nie wpłynie na działanie pozostałych funkcji ochrony. Uściślając, nie będą działać UniversalAV, portal internetowy z kontem użytkownika, forum producenta z pomocą techniczną oraz zarządzanie licencjami. Pozostałe składniki ochrony będą nadal chronić system przed wszelkimi niezaufanymi plikami i aplikacjami. Użytkownicy, który mają aktywny skaner offline od producenta Avira, mogą czuć się bezpiecznie niezależnie od problemów z dostępnością skanowania w chmurze.

Przerwa techniczna zacznie się 7 listopada o godzinie 21:00 czasu singapurskiego i będzie trwać do 9 listopada, również do późnych godzin wieczornych. Z kolei silnik APEX ma w przyszłości całkowicie zastąpić ClamAV. Póki co będzie można używać obu technologii jednocześnie.

Czy ten artykuł był pomocny?

Oceniono: 0 razy

Picture of Adrian Ścibor

Adrian Ścibor

W ramach działań związanych z cyberbezpieczeństwem odpowiada w AVLab za przeprowadzanie testów rozwiązań ochronnych przed zagrożeniami. Opracowuje strategie oraz narzędzia, które pomagają w ochronie danych i systemów przed cyberatakami. Współuczestnik międzynarodowej grupy non-profit AMTSO, która zrzesza ekspertów IT.
Picture of Adrian Ścibor

Adrian Ścibor

W ramach działań związanych z cyberbezpieczeństwem odpowiada w AVLab za przeprowadzanie testów rozwiązań ochronnych przed zagrożeniami. Opracowuje strategie oraz narzędzia, które pomagają w ochronie danych i systemów przed cyberatakami. Współuczestnik międzynarodowej grupy non-profit AMTSO, która zrzesza ekspertów IT.

PODZIEL SIĘ:

guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

[ninja_tables id=”27481″]

\r\n <\/div>\r\n<\/div>\r\n","isUserRated":"0","version":"7.6.29","wc_post_id":"18978","isCookiesEnabled":"1","loadLastCommentId":"0","dataFilterCallbacks":[],"phraseFilters":[],"scrollSize":"32","is_email_field_required":"1","url":"https:\/\/avlab.pl\/wp-admin\/admin-ajax.php","customAjaxUrl":"https:\/\/avlab.pl\/wp-content\/plugins\/wpdiscuz\/utils\/ajax\/wpdiscuz-ajax.php","bubbleUpdateUrl":"https:\/\/avlab.pl\/wp-json\/wpdiscuz\/v1\/update","restNonce":"d04909d53d","is_rate_editable":"0","menu_icon":"https:\/\/avlab.pl\/wp-content\/plugins\/wpdiscuz\/assets\/img\/plugin-icon\/wpdiscuz-svg.svg","menu_icon_hover":"https:\/\/avlab.pl\/wp-content\/plugins\/wpdiscuz\/assets\/img\/plugin-icon\/wpdiscuz-svg_hover.svg"}; var wpdiscuzUCObj = {"msgConfirmDeleteComment":"Are you sure you want to delete this comment?","msgConfirmCancelSubscription":"Are you sure you want to cancel this subscription?","msgConfirmCancelFollow":"Are you sure you want to cancel this follow?","additionalTab":"0"}; -->