SonicWall, producent rozwiązań w obszarze cyberbezpieczeństwa, zaoferował w Polsce usługę „Security as a Service” (SECaaS). Dzięki niej każde polskie przedsiębiorstwo może wdrożyć u siebie najnowszej generacji cyberzabezpieczenia sprzętowo-programowe i rozliczać je na zasadzie miesięcznego abonamentu, jako wydatek operacyjny. Wdrożenie jest poprzedzone darmowym doradztwem dotyczącym  doboru zabezpieczeń, które realizują partnerzy SonicWall w Polsce. Lista partnerów w naszym kraju dostępna jest na tej stronie.

Oferta jest adresowana do każdej firmy, która chce poprawić poziom swojego bezpieczeństwa IT. Taka firma może się zgłosić do dowolnego partnera SonicWall w Polsce, a ten w oparciu o ankietę przeanalizuje obecny poziom zabezpieczeń, a następnie zarekomenduje najlepsze rozwiązanie. Może ono obejmować zarówno sprzęt, np. nowej generacji firewalle SonicWall, jak i zestaw usług i technologii, których zadaniem będzie kompleksowa ochrona w obszarze cyberbezpieczeństwa.

Rozwiązanie, które zarekomendują nasi partnerzy w oparciu o przeprowadzony wywiad, może obejmować sprzęt i/lub technologie dopasowane do potrzeb i wielkości konkretnej organizacji. Firmy będą za nie płacić comiesięczny abonament. Oznacza to, że zarówno koszty sprzętu, jak i dostępu do technologii są dla naszych klientów wydatkami typu OPEX, czyli traktowanymi jako koszty prowadzenia biznesu.

– wyjaśnia Sebastian Cygan, Security Sales Manager w SonicWall.

Jeśli firma zamawia od SonicWall sprzęt z licencjami bezpieczeństwa, minimalny okres, na jaki musi zamówić usługę, to 12 miesięcy. Jeśli w ramach zamawianego pakietu jest tylko odnowienie licencji bezpieczeństwa (firma posiada swoje urządzenie SonicWall), umowa musi zostać zawarta na minimum 3 miesiące. W dowolnym momencie po upływie okresu minimalnego klient może poprosić o zmianę parametrów zabezpieczeń, np. przez wymianę sprzętu na bardziej wydajny.

W ramach usługi można skorzystać ze wszystkich rozwiązań SonicWall, zarówno sprzętowych (np. firewalle NGFW, urządzenia UTM, koncentratory VPN), jak i programowych (np. wirtualne firewalle do ochrony aplikacji webowych; rozwiązanie antywirusowe czy dostęp do platformy chmurowej SonicWall Capture Cloud).

Pakiet rozwiązań dobiera partner SonicWall na podstawie ankiety, dostosowując go do potrzeb zainteresowanej firmy oraz jej wielkości. Dzięki temu z tej oferty mogą skorzystać zarówno mikro oraz małe firmy, jak i duże korporacje.

Oferta SonicWall dla małych i średnich przedsiębiorstw

Ochrona stacji roboczych jest realizowana za pomocą rozwiązania antywirusowego Capture Client (wykorzystującego silnik SentinelOne), które uzyskało ocenę „Rekomendowane” w teście grupowym Advanced Endpoint Protection (AEP) przeprowadzonym przez NSS Labs — jedną z najważniejszych na świecie organizacji badawczych zajmujących się cyberbezpieczeństwem. Podobne wyróżnienie NSS Labs przyznał także nowej generacji firewallom SonicWall, których portfolio obejmuje zarówno urządzenia fizyczne, jak i wirtualne (do ochrony aplikacji webowych).

Wszystkie rozwiązania SonicWall ściśle współpracują z platformą chmurową SonicWall Capture Cloud, która zarządza informacjami o zagrożeniach zbieranymi z wielu źródeł i umożliwia automatyczne aktualizowanie sygnatur na firewallach. W ostatnim czasie SonicWall dokonał dużego uaktualnienia tej platformy wprowadzając funkcje: Secure SD-WAN (umożliwiającą zabezpieczanie definiowanych programowo sieci rozległych), Zero-Touch Deployment (uproszczającą obejmowanie ochroną oddziałów firmy) oraz Risk Meters (do analizy zagrożeń i oceny ryzyka). Dodatkowo rozszerzono funkcjonalność wirtualnych firewalli SonicWall z serii NSv o ochronę danych i aplikacji działających w chmurze publicznej AWS, Azure i Hyper-V.

AUTOR:

Adrian Ścibor

Podziel się

Dodaj komentarz