Test szybkości antywirusów w systemie Windows 10 x64

AV-Comparatives podzielił się najnowszym badaniem przeprowadzonym w ubiegłym miesiącu w systemie Windows 10 x64. Test dotyczył wydajności aplikacji bezpieczeństwa, dzięki którym użytkownicy mogą czuć się bezpiecznie podczas pracy przy komputerze, ale jednocześnie, ów bezpieczeństwo nie może nazbyt wpływać na szybkość pracy naszych komputerów.

Testowane programy

  • Avast Free Antivirus 12.3
  • AVG Internet Security 16.121
  • AVIRA Antivirus Pro 15.0
  • Bitdefender Internet Security 2017
  • BullGuard Internet Security 16.0
  • Emsisoft Anti-Malware 12.0
  • eScan Internet Security Suite 14.0
  • ESET Smart Security 9.0
  • Fortinet FortiClient 5.4 (with FortiGate)
  • F-Secure Safe 2017
  • Kaspersky Internet Security 2017
  • Lavasoft Ad-Aware Pro Security 11.12
  • McAfee Internet Security 2017
  • Microsoft Windows Defender 4.10
  • Quick Heal Total Security 17.0
  • Sophos Endpoint Protection 10.6
  • Tencent PC Manager 11.6 (English)
  • ThreatTrack Vipre Internet Security Pro 9.3
  • Trend Micro Internet Security 2017

Programy oceniano w kilku kategoriach:

  • Czasu kopiowania plików
  • Czasu dodawania plików do archiwum i jego rozlokowywania
  • Czasu instalowania i usuwania aplikacji z systemu
  • Czasu uruchamiania zainstalowanych aplikacji
  • Czasu pobierania plików z sieci
  • W znacznej mierze na końcowy wynik wpływał benchmarkowy test PC Mark 8 Professional Testing Suite


Dodajmy, że test został przeprowadzony na dyskach SSD.




Komentarze

Obrazek użytkownika RamCin

Nie wiem czemu, ale mój Bitdefender IS ma czas "wybudzenia się" po włączeniu lub restarcie maszyny, średnio kilka minut. Nie mierzę, ale obstawiam ok. 5- ciu. Win10 Pro64 bit, SSD, iCore pierwszej generacji, 8GB RAMu.

Obrazek użytkownika Adrian Ścibor

#1 Nie Ty pierwszy. Zdaje się, że ktoś o tym samym tu wspominał: https://avlab.pl/antywirus-arcabit-chroni-teraz-zasoby-sieciowe-przed-at... Sprawdź ustawienia. Może jest domyślnie zaznaczona jakaś opcja w stylu "uruchom z opóźnieniem".

Obrazek użytkownika Zyga

Moja osoba to zgłaszała.
Obecnie sprawa jest w toku podczas wymiany mailowej z działem technicznym.
Jedno co mogę powiedzieć - działają jak na razie sprawnie, szybko odpisują. Ale - trzeba się komunikować po angielsku.

Dodaj komentarz