AV-Comparatives wraz z niemieckim magazynem PC Magainze i PCgo opublikował niecodzienny test w dwóch wersjach: dla użytkowników z Wielkiej Brytanii oraz Niemiec.
Ze względu na liczne zagrożenia, jakie można napotkać w sieci Internet, skuteczne oprogramowanie antywirusowe jest niezbędne do walki z wirusami. Jeśli program, którego jedyną rolą jest ochrona komputera odmawia posłuszeństwa lub w ogóle nie chce się zainstalować, szybka pomoc producenta okazuje się wybawieniem. A prawdopodobnie najszybszym kanałem do uzyskania pomocy jest rozmowa telefoniczna z inżynierem technicznym. I właśnie przed takim zadaniem stanęły działy techniczne firm Avast, Avira, Bitdefender, ESET, F-Secure, G DATA, Kaspersky Lab, McAfee / Intel Security, Symantec Norton.
Celem badania było sprawdzenie:
- jak szybko udaje się znaleźć kontakt telefoniczny na stronie producenta
- jak długo oczekuje się na rozpoczęcie rozmowy z osobą, która może udzielić pomocy
- czy inżynier wsparcia był uprzejmy i profesjonalny
- czy problem został rozwiązany
- jakich metod używał inżynier do udzielania pomocy
A zadawane pytania to
- w jaki sposób mogę rozpocząć skanowanie o wyznaczonej godzinie?
- w jaki sposób aktywować wersję trial?
- w jaki sposób włączyć zdezaktywowaną ochronę?
Z punktu widzenia polskich użytkowników i administratorów, test ten jest w zasadzie bezużyteczny, bowiem pokazuje ogólną “jakość” pełnionej pomocy technicznej, ale tylko dla użytkowników z Wielkiej Brytanii oraz z Niemiec – lub inaczej – posługując się językiem angielskim lub niemieckim możesz ubiegać się o pomoc bezpośrednio u producenta.
Osoby, które chcą skorzystać z polskiej pomocy technicznej powinny odszukać strony internetowe polskich dystrybutorów. Sprzedawcy lub osoby, które obsługują sklepy internetowe rzadko kiedy udzielają pomocy, za to chętnie odsyłają do dystrybutora, z którym mają podpisaną umowę partnerską.
Z pomocy technicznej pełnionej w języku naszych ojców możemy korzystać wszyscy dla programów opracowanych przez firmy: Avast, AVG, Bitdefender, Comodo, ESET, FileMedic, F-Secure, G DATA, Kaspersky Lab, McAfee, Panda, SpyShelter, Symantec, Trend Micro, TrustPort, Webroot i kilka innych. Ale z jaki skutkiem? Z tym bywa różnie.
Jakie są wasze doświadczenia z pomocą techniczną?
Czy ten artykuł był pomocny?
Oceniono: 0 razy