Co jakiś czas systematycznie obserwujemy wzmożoną aktywność ataków z wykorzystaniem socjotechniki. Tym razem Bank BZ WBK ostrzega swoich klientów o możliwych próbach oszustwa na „Wymaganą autoryzację dostępu do Banku Zachodniego WBK”. Niektórzy klienci Banku donoszą także, że otrzymują wiadomości o innym tytule, takim jak: „Blokada rachunku Bank Zachodni WBK„ lub „Natychmiastowa autoryzacja dostępu Bank Zachodni WBK!”

Oryginalna wiadomość:

Nadawca: „BZ WBK24” (nagłówek wiadomości ukrywa prawdziwego nadawcę o nazwie: bzwbk [at] informacje-wbk [.] com

Tytuł: Wymagana autoryzacja rachunku BZ WBK

Treść: W dbałość o bezpieczeństwo naszych konsumentów zablokowaliśmy konto w systemie BZWBK24 internet, uzasadnieniem jest nieautoryzowany dostęp do rachunku.
W celu pozyskania informacji, oraz odblokowania dostępu, prosimy o autoryzację właściciela rachunku, wchodząc na [ sfałszowana strona Banku: hxxp://kontakt-bzwbk24.com ]:

Serdecznie pozdrawiamy,
Wsparcie techniczne Bank Zachodni WBK S.A.

W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt z Infolinia 1 9999

W tym, jak i podobnych kampaniach z użyciem elementów inżynierii socjalnej, wiadomości wysyłane są „na chybił trafił”. Oznacza to, że odbiorcą fałszywej informacji o „blokadzie konta” lub jego „zweryfikowaniu” może być osoba przypadkowa — niekoniecznie ktoś, kto jest klientem Banku BZ WBK. W posiadaniu takiej bazy jest jedynie instytucja bankowa. 

Radzimy naszym czytelnikom, aby prawdopodobne próby wyłudzenia informacji zgłaszali do nas przez podany formularz na tej stronie "Złogś incydent" oraz nauczyli się podstawowej analizy źródła wiadomości

Tym mniej zaawansowanym osobom polecamy sprawdzanie hiperłączy bez ich otwierania — wystarczy najechać na taki link wskaźnikiem myszy, aby ujawnić docelową stronę WWW.

AUTOR:

Adrian Ścibor

Podziel się