Bitdefender ostrzega, że malvertising jest aktualnie jako nowość w centrum uwagi w świecie przestępczości. Twórca oprogramowania antywirusowego Bitdefender przedstawia szerszą perspektywę tego niepokojącego zjawiska.
Malvertising to nazwa złożona ze słów malware (złośliwe programy) i advertising (reklama). Reklamy często są odsprzedawane przez kolejne strony. Dlatego, prawie niemożliwym jest wyśledzenie, kto je umieścił, a przestępcy dodatkowo bardzo umiejętnie ukrywają swoje działania. Działanie polega na umieszczaniu złośliwego kodu lub skryptu w reklamach, który aktywowany jest po kliknięciu w nią. Oto najważniejsze z ostatnich statystyk opublikowanych przez naukowców Bitdefender w Virus Bulletin:
1) Oczekuje się, że w 2014 r. cyberprzestępcy, skupią się bardziej niż kiedykolwiek na zysku z malvertising’u;
2) Miliony użytkowników na całym świecie jest narażonych na złośliwe oprogramowanie, spam, phishing i oszustwa, używając legalnych witryn internetowych, takich jak portale gazet i usług poczty e-mail.
3) Nawet rozgłos wokół niedawnego ataku malvertising na Yahoo nie zakończył rosnącej fali rozprzestrzeniania złośliwych ogłoszeń w Internecie. Bitdefender odkrył właśnie niebezpieczne reklamy w USA na Yahoo! Messenger Insider;
4) Oprócz gier i reklam, oszuści zarabiają również na z tworzeniu fikcyjnych stron internetowych, które wyglądają jak te utworzone przez legalne firmy;
Badania wykazały, że prawie 7% stron docelowych na platformach reklamowych stanowią poważne zagrożenia dla użytkowników komputerów. Dominuje właśnie malvertising, który ma formę fałszywych ofert, ogłoszeń, reklam i oszustw finansowych. Za pomocą swoich przynęt na wielu platformach reklamowych, oszuści mogą pomnożyć swoje szanse na zarabianie pieniędzy przy minimalnym wysiłku, dlatego coraz częściej korzystają z tego rodzaju ataków.
Kolejna istotną konkluzją jest to, że najgroźniejszymi zagrożeniami promowanymi przez reklamy nie są te znalezione między pornografią a randkami online, ale te na biznesowych i informatycznych witrynach. Podsumowując, użytkownicy powinni być bardziej ostrożni w kontaktach z reklamami internetowymi.
Aby dowiedzieć się więcej o malvertising’u, możesz również zapoznać się z badaniem “The Murky Waters of the Internet: Anatomy of Malvertising and Other e-Threats” opublikowanym w Virus Bulletin.
źródło: Merken, Virus Bulletin
Czy ten artykuł był pomocny?
Oceniono: 0 razy