Europejska Organizacja ds. Cyberbezpieczeństwa (European Cyber Security Organisation, ECSO) powołała do życia nową inicjatywę #CybersecurityMadeInEurope analogicznie do polskiego pomysłu #CyberMadeInPoland. Zaangażowanie w promowanie europejskich firm z sektora cyberbezpieczeństwa ma na celu pomaganie europejskim firmom wyróżnić się z tłumu na rynku globalnym i europejskim.
Szacuje się, że w 2019 rok unijny rynek cyberbezpieczeństwa miał wartość 25 miliardów euro i obejmował 12000 przedsiębiorstw. Aż 74% z nich to mikroprzedsiębiorstwa i małe oraz średnie firmy. Europa stoi więc w obliczu braku średnich i dużych graczy, którzy mogliby skutecznie konkurować w skali globalnej. Skłoniło to organizację ECSO do stworzenia inicjatywy marketingowej #CybersecurityMadeInEurope.
Graficzny logotyp będzie można używać po spełnieniu określonych warunków. Przede wszystkim znak nie jest potwierdzeniem jakiejkolwiek certyfikacji. Opiera się wyłącznie na deklaracji członkowskiej i jest ukierunkowany na firmy, które dostarczają określone produkty i usługi cyberbezpieczeństwa. Do inicjatywy w szczególności mogą przystąpić start-upy, małe oraz średnie przedsiębiorstwa, ale i nie wyklucza się dużych firm.
#CybersecurityMadeInEurope
W początkowej fazie do projektu dołączyły następujące organizacje:
- CenSec – Centrum Obrony, Przestrzeni Kosmicznej i Bezpieczeństwa z Danii
- Cyber Wales z Wielkiek Brytanii
- Eurobits e.V. z Niemiec
- European Digital SME Alliance z Belgii
- Finnish Information Security Cluster (FISC) z Finlandii
- Hexatrust z Francji
- LSEC – Leaders in Security z Belgii
- Pole d’Excellence Cyber z Francji
- Polski klaster #CyberMadeInPoland
- Systematic Paris-Region z Francji
Jednym z kluczowych celów Europejskiej Organizacji ds. Cyberbezpieczeństwa jest zjednoczenie europejskiego ekosystemu cyberbezpieczeństwa. Firmy, które chcą ubiegać się o znak „Cyberbezpieczeństwo wyprodukowane w Europie” powinny zapoznać się z aktualnym projektem na stronie internetowej ECSO.
Czy ten artykuł był pomocny?
Oceniono: 0 razy