Antywirus 360 Total Security – zapłać za wersję „premium” lub oglądaj reklamy

7 grudnia 2016

Uprzedzamy już na początku, że przypadek producenta Qihoo odpowiedzialnego za tworzenie i rozwój antywirusa 360 Total Security nie jest odosobniony, więc prosimy o obiektywną ocenę.

W najnowszej „9-tej” wersji bezpłatnego antywirusa 360 Total Security dodano nie tylko moduł optymalizujący system pod kątem gier (game booster) i zarządzanie oprogramowaniem bezpieczeństwa z poziomu urządzenia mobilnego (Connect 3.0), ale także… reklamy. Tak! Nie jest to redakcyjna pomyłka.

360 Total Security 9 od teraz (w wersji bezpłatnej) będzie wyświetlał (póki co) nienachalne reklamy, które pozwolą producentowi zarobić w systemie PPC (pay per click). Osoby, które zdecydują się na zakup wersji Premium 360 Total Security (wersja płatna także jest nowością) nie będą „dręczone” takimi wizualnymi „dodatkami”.

W oknie antywirusa zaznaczono czerwoną ramką przykładową reklamę.

Warto nadmienić, że Qihoo to nie jedyny producent, który stosuje taką politykę. Jeżeli korzystacie z bezpłatnego Avasta to doskonale wiecie, że co jakiś czas „wypluwane” są okienka zachęcające do zakupu wersji Internet Security lub Premier.

Tak więc, czy w przypadku programów antywirusowych –  których głównym zadaniem jest ochrona użytkownika przed szkodliwym oprogramowaniem i bardzo często przed reklamami oraz złośliwymi łączami URL –  dopuszczalne jest stosowanie podobnych form zarobkowych?

Nie zapominajmy o zjawisku złośliwych reklam (malvertising). W tym przypadku, istnieje pewne prawdopodobieństwo, że prędzej czy później dojdzie do naruszenia bezpieczeństwa serwera, gdzie przechowywany jest skrypt wyświetlający reklamy. Skutki takiego ataku mogą być opłakane dla obu stron –  antywirus będzie bezpośrednio uczestniczył w przekierowywaniu użytkowników do złośliwych witryn internetowych.

Podobny incydent miał miejsce w sierpniu, kiedy odkryto, że antywirus Rising Antivirus rozprzestrzeniał robaka Sality w swoich sygnaturach. Natomiast w kwietniu br., pracownicy Qihoo oznaczyli plik z wirusem jako zaufany i dodali do bazy sygnatur antywirusa. Ktoś tu chyba stracił rozum.

[block:views=avlab_glosowanie-block/2243]

PODZIEL SIĘ:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
AUTOR: Adrian Ścibor
Redaktor prowadzący AVLab.pl i CheckLab.pl.
guest
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
ichito
ichito
3 lat temu

Oceniam artykuł jako nazbyt tendencyjny z dwóch zasadniczych powodów: – Wyraźna większość komercyjnych programów zabezpieczających…w tym AV oczywiście…zachęca w ten czy inny sposób do zakupu wersji komercyjnej lub innego oprogramowania oferowanego przez producenta czy firmy powiązane. To praktyka stosowana od lat i od lat podnoszona w krytycznych tekstach, co nie zmienia faktu, że firmy oferujące soft za free muszą przynosić zysk. Wymieniony w artykule Avast to wg mnie „atak wyprzedzający”, który ma uprzedzić ewentualne uwagi, że „Avast przecież też” a jak wiadomo to najbardziej popularny w naszym kraju AV i jego pominięcie byłoby ewidentnym niedopatrzeniem, co mogłoby narazić na zarzuty o nierzetelność artykułu. Rynek programów ze wschodu…dalekiego jak Chiny czy Korea…jest dość specyficzny i jeśli choć trochę się go zna, to wiadome jest, że używa się tam krzykliwych kolorów, „dziwnych”… Czytaj więcej »

Newsletter

BĄDŹ ZAWSZE NA BIEŻĄCO!

Newsletter

ZAPISZ SIĘ NA POWIADOMIENIA
BĄDŹ ZAWSZE NA BIEŻĄCO!
zapisz się

POLECANE PRODUKTY

YUBICO

Klucze zabezpieczające

SILNE UWIERZYTELNIANIE DWUSKŁADNIKOWE, WIELOSKŁADNIKOWE I BEZ HASŁA

ankieta

Czy w Twojej firmie używa się dwuskładnikowego logowania?
GŁOSUJ

Newsletter

BĄDŹ ZAWSZE NA BIEŻĄCO!

Newsletter

ZAPISZ SIĘ NA POWIADOMIENIA
BĄDŹ ZAWSZE NA BIEŻĄCO!
zapisz się

Newsletter

BĄDŹ ZAWSZE NA BIEŻĄCO!

Newsletter

ZAPISZ SIĘ NA POWIADOMIENIA E-MAIL I ZAWSZE BĄDŹ NA BIEŻĄCO!
zapisz się

POLECANE PRODUKTY

YUBICO

Klucze zabezpieczające

SILNE UWIERZYTELNIANIE DWUSKŁADNIKOWE, WIELOSKŁADNIKOWE I BEZ HASŁA

ankieta

Czy w Twojej firmie używa się dwuskładnikowego logowania?
GŁOSUJ