W komunikacie wystosowanym do klientów, PKO Bank Polski ostrzega przed oszustami, którzy podszywają się pod bankową instytucję, próbując wyłudzić poufne informacje.
Przypominamy o konieczności zachowania ostrożności wobec wiadomości wysyłanych przez osoby trzecie (np. poprzez serwisy społecznościowe, portale ogłoszeniowe), zawierających prośbę o skorzystanie z przesłanego linku w celu dokonania płatności – linki te mogą kierować na fałszywą stronę pośrednika płatności, a następnie fałszywą stronę Banku.
W przypadku pojawienia się jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości związanych z korzystaniem z serwisu internetowego, telefonicznego lub aplikacji mobilnej, należy niezwłocznie skontaktować się z naszą infolinią pod całodobowym numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).
Dołączamy się do ostrzeżeń banku i przypominamy o zachowaniu ostrożności podczas analizowania wiadomości e-mail, SMS lub wiadomości na portalach społecznościowych. Linki te mogą prowadzić do serwisów oferujących błyskawiczne płatności na serwerze oszusta:
Pamiętaj, że bank NIGDY:
- nie wysyła bezpośrednich wiadomości, prosząc o podanie loginu, hasła, czy czegokolwiek innego;
- nie informuje o blokadzie konta e-mailem;
- nie podaje linków do systemu transakcyjnego w e-mailach lub SMS-ach;
- nie prosi o zalogowanie się na stronie „bez kłódki”;
- nie prosi o weryfikację za pomocą danych z karty;
- nie prosi o podanie kilku kodów z karty zdrapki.
Czy ten artykuł był pomocny?
Oceniono: 0 razy