Bezpieczeństwo dla Google jest priorytetem, spółka dużo inwestuje, aby oferowane przez nią usługi miały domyślnie włączone szyfrowanie protokołem HTTPS, w celu bezpiecznego połączenia ze swoim kontem. Jednak praca w tym kierunku nie kończy się tylko i wyłącznie w zakresie usług oferowanych przez Google, które chce, aby kwestie większego bezpieczeństwa były również oferowane na innych stronach internetowych nie mających nic wspólnego z tą spółką. Projektem podjętym w tym kierunku jest chociażby zbiór zasobów mających na celu pomoc webmasterom w zapobieganiu i naprawieniu naruszeń bezpieczeństwa na ich stronach.
Google zachęca do korzystania z szyfrowania
Kolejnym krokiem jaki chce postawić Google jest zachęcanie webmasterów do wdrażania szyfrowania na swoich stronach.
Google zauważyło, że protokół HTTPS jest coraz częściej wykorzystywany na stronach, co miało wpływ na przeprowadzenie w ciągu ostatnich kilku miesięcy testów sprawdzających, czy strony korzystają z szyfrowanych połączeń. Jako że wyniki okazały się być pozytywne, postanowiono brać pod uwagę korzystanie z szyfrowanego połączenia w rankingu stron, jednak na razie kwestia szyfrowania ma nieznaczny wpływ na pozycję wyników (uwzględnienie tej kwestii wpływa na mniej niż 1% globalnych zapytań), a wysoka jakość treści ma nadal pierwszeństwo w wynikach wyszukiwania. Z czasem jednak może się to zmienić i szyfrowanie może mieć większe znaczenie co do pozycji wyszukiwania, wobec czego Google daje webmasterom czas na przejście na szyfrowanie z wykorzystaniem bezpiecznego protokołu HTTPS, zamiast nieszyfrowanego HTTP.
Korzystasz z HTTPS? Sprawdź poziom zabezpieczeń!
Jeżeli na swojej stronie korzystasz już z szyfrowania możesz przetestować jej poziom zabezpieczeń i konfiguracji za pomocą narzędzia Qualys lab.
źródło: blog Google
Czy ten artykuł był pomocny?
Oceniono: 0 razy