Kiedy tak duży dostawca technologii zabezpieczających, jak Avast informuje społeczność o zmianach, to prawdopodobnie będą one zwiastować coś na co warto było czekać. Dowiedzieliśmy się, że oprogramowanie będzie dostępne pod nową nazwą produktów Avast One. Zmian odnośnie do Avast Free Antivirus jest kilka, ale o nich wszystkich piszemy w kolejnych akapitach.
Avast w chwili obecnej jest prawdopodobnie największym dostawcą rozwiązań ochronnych na całym globie, w dodatku skupionym na rynku konsumenckim oraz małych firmach. Jeszcze do niedawna oficjalnie przedstawiał (według oficjalnych statystyk), że z ich produktów korzysta ponad 435 milionów użytkowników, a teraz po połączeniu spółek Avast i NortonLiceLock liczba społeczności może przekroczyć 500 milionów użytkowników. Popularność oprogramowania Avast nie może być dziełem przypadku, dlatego opublikowaliśmy naszą recenzję topowej wersji antywirusa Avast Ultimate.
Nowy Avast One
Pierwszą hucznie zapowiedzianą zmianą przez dyrektora wykonawczego Andreja Vlecka na blogu Avasta jest plan wspierania walki cyfrowej na kilku frontach.
W ramach poprawy globalnego bezpieczeństwa firma postanowiła wprowadzić na rynek nowy produkt Avast One Essential – bezpłatny program antywirusowy zastępujący Avast Free Antivirus o zmienionym wyglądzie i funkcjonalności.
Różnica między programem Avast One Essential a Avast Free Antivirus polega na tym, że Avast One Essential zawiera dodatkowo 5GB transferu tygodniowo na tunelowanie VPN, kilka bezpłatnych narzędzi optymalizujących komputer oraz liczne moduły poprawiające walkę z trackerami. Oprócz tego za darmo otrzymujemy bardzo dobrą ochronę przed złośliwym oprogramowaniem. Przypomnijmy, że bezpłatny Avast w naszych testach Advanced In The Wild Malware Test uzyskał nagrodę „Produkt Roku 2020”.
Avast One występuje w dwóch wersjach:
- Bezpłatnej jako Avast One Essential.
- Avast One Premium zastępuje wersję Avast Antivirus Pro, Avast Internet Security i Avast Ultimate.
Nowe logo i koalicja na rzecz walki z reklamami
Istotną zmianą wizualną jest nowy logotyp. Firma tłumaczy to w następujący sposób (nasze tłumaczenie):
Nowe logo z pomarańczowym okręgiem symbolizuje ludzkość, optymizm i ochronę, jaką zapewniamy. Wewnątrz okręgu znajdują się cztery stopniowo rosnące elementy, które symbolizują, że nasza praca nigdy nie jest skończona, a dzięki naszemu zaangażowaniu w innowacje, eksplorację i postęp, nieustannie chcemy się rozwijać. Słowo Avast pisane jest z wielkiej litery, co ma symbolizować nasze 30-letnie doświadczenie. To dużo jak na jeden symbol, ale mamy nadzieję, że to nowe logo przeniesie nas w przyszłość, jednocześnie w pełni honorując naszą przeszłość.
Oprócz tego firma zaangażowała się w walkę z nachalnymi reklamami i elementami śledzącymi. Działania te – na rzecz poprawy prywatności – rozpoczęły się od dołączenia do koalicji Tracking-free Ads Coalition, która została utworzona przez Parlament Europejski w celu regulacji trackingu przez reklamy w Internecie. Oprócz czeskiej firmy w szeregach koalicji jest m.in. Tutanota (dostawca bezpiecznej poczty), eBlocker (narzędzie do ochrony prywatności), czy różne organizacje międzynarodowe, jak Amnesty International.
Punktem ostatnim we wspieraniu cyfrowej walki przeciwko cyberprzestępcom i oszustwom jest oddelegowanie części działań statutowych Fundacji Avast do rozwiązywania problemów związanych z wykluczeniem cyfrowym, usuwaniem barier w dostępie do technologii cyfrowych oraz promowaniem obywatelstwa cyfrowego i aktywności obywatelskiej.
Zmiany wizualne, kilka nowości w produktach ochronnych, aktywniejsze starania mające na celu poprawę wizerunku marki Avast (po aferze gromadzenia i przetwarzaniem danych osobowych użytkowników). Jak myślicie, czy nowy plan Avasta ma sens?
Czy ten artykuł był pomocny?
Oceniono: 6 razy